Ahad, 18 Februari 2018

Pelancaran Program Guru Penyayang dan Jom Ke Sekolah 2018


Pelaksanaan Guru Penyayang bertujuan agar guru mengamal dan membudayakan sikap kasih sayang di sekolah. Program Jom Ke sekolah merupakan program Kolaboratif antara KPM dan PDRM dalam usaha menangani permasalahan disiplin dan salah laku murid.

Membudayakan amalan penyayang merupakan sifat professional guru dalam perhubungannya dengan murid, ibu bapa, komuniti dan masyarakat. Komintmen antara KPM, PDRM dan sekolah dalam menguatkuasakan undang-undang akan mencegah dan mengurangkan salah laku murid selaras dengan konsep sekolah selamat dan Amalan Guru Penyayang

Pelancaran program guru penyayang dan jom ke sekolah telah diadakan pada 29 Januari 2018 bertempat di Balai Datuk Ali Rustam. Program dimulakan dengan nyanyian lagu patriotik, bacaan doa, sketsa, ucapan penyelaras program, En Mohd Bakri Che Amin.

Selepas itu Tn Hj Adam telah menyampaikan ucapan diikuti dengan Datuk Yusof Jantan, YDP PIBG.  Puan Mariani Abdullah, ketua unit perjawatan dan perkhidmatan JPM telah membacakan perutusan pengarah pelajaran Melaka sempena pelancaran guru penyayang.

Gimik Perasmian ialah pemakaian lencana guru penyayang kepada jemputan , guru besar, gpk dan guru bertugas diiringi dengan muzik latar guru penyayang. Seterusnya Puan Mariani Abdullah telah menyampaikan  kad dan hadiah hari lahir kepada murid terpilih.
                       
 Rumusan:
Program telah berjalan dengan lancar seperti yang dirancang kerana mendapat kerjasama dari semua pihak.

Bergambar selepas majlis perasmian

Perasmian oleh Pn Mariani Abdullah, Ketua Unit Perjawatan JPM Melaka

Sketsa 'Anakku Samat Ali'

Guru Besar Tn Hj Adam Md Dali

YDP PIBG Datuk Yusof bin Jantan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan