Isnin, 7 Mac 2016

Pelancaran Program Waqaf Panitia Agama Islam 2016

Hadith:

"apabila matinya seseorang anak Adam itu maka terputuslah amalannya kecuali 3 perkara iaitu :
  • sedekah jariah
  • ilmu yang dimanafaatkan
  • dan anak yang soleh yang sentiasa mendoakan kedua ibu dan bapa

Panitia Agama Islam SKDDH telah merancang pelbagai aktiviti untuk mempelbagaikan kaedah pengajaran dan pembelajaran dalam kalangan murid dan guru-guru skddh. Pada 7 Mac 2016 (Isnin) Panitia Agama Islam telah melancarkan program waqaf

  Berdasarkan hadith ini, Panitia Agama Islam merupakan wakil penerima "Waqaf Banting Zikir" telah mengambil inisiatif agar guru-guru dapat manafaat.

Lafaz akad:

Saya ................................. dengan ini mewakafkan sebahagian harta saya untuk diri saya dan ahli keluarga saya kepada Panitia Agama Islam. Semoga wakaf saya ini diterima Allah sebagai amal jariah saya

Lafaz Qabul :
Saya mewakili Panitia Agama Islam dengan ini menerima sebahagian harga tuan/puan sebagai waqaf (amal jariah) tuan/puan.

Zikir sebelum P&P dijalankan

Guru Besar Tn Hj Adam Md Dali memasukkan wang ke dalam tabung sebagai gimik perasmian 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan